Tudatos vásárlás és az internet

A fogyasztás csökkenése együtt jár a minőségi fogyasztással, bár lehet, hogy kevesebbet költenek az emberek, de amire költenek, arra valóban szükségük van. Ehhez a új fogyasztói magatartás terjedésének egyik legjobb eszköze az internet.

tudatos vásárlásAz interneten található ár-összehasonlító oldalak segítségével, a közösségi oldalak egyre növekvő forgalmával, az okostelefonok hódításával, a mobiltelefonos fizetési lehetőségekkel olyan új fogyasztói réteg alakul ki, akik számára az egyik legfontosabb az ár-minőség aránya. A másik fontos tulajdonság, hogy arra a termékre, amire szüksége van, adott pénzügyi lehetőségei alapján a legjobb minőséget kaphassa meg.

A közösségi oldalakon kialakított kapcsolatok és a szabad véleménynyilvánítás lehetőségeként egy – egy jó termék híre futótűzként terjedhet a világhálón. A termékekről a fogyasztók alaposan megfogalmazva mondhatják el a véleményüket. Így más személyek még a vásárlás megkezdése előtt olyan információk birtokába juthatnak, melyek tudatosíthatják bennük, vajon tényleg megéri-e az árát, érdemes-e áldozni rá.