Trükkök a nyári gumi élettartamának maximalizálására

Szinte minden terméknek növelhetjük az élettartamát, ha rendeltetésszerűen használjuk, vigyázunk rá, vagy éppen bevetünk egy-két trükköt. Nincs ez másképp a nyári gumival sem. Néhány egyszerű módszerrel hónapokkal tovább szolgálhat minket.

nyárigumi csere

Abba most nem mennénk bele, hogy miért van szükség nyáron külön nyári gumira. Erről már ezerféle írás született, és már az összes módon megvilágították ennek a fontosságát. Egy dolgot viszont még most is érdemes kiemelni. Ha van rá lehetőségünk, akkor mindig legyen egy szett téli, illetve nyári gumink, és ne egy négyévszakos garnitúrától várjuk a megváltást. Mert azok az abroncsok mind téli, mind nyári körülmények között éppen hogy csak elfogadható teljesítményt nyújtanak.

Ezért ha 7 foknál magasabb a nappali középhőmérséklet, akkor irány a garázs, vagy a gumikereskedő, és tegyünk nyári gumit az autóra a gumibomba.hu szerint.

A nyári gumi keménységében, mintázatában is más

A nyári gumiknak bírniuk kell a folyamatos meleg révén bekövetkező lágyulást, ezért ezeket az abroncsokat eleve keményebb gumikeverékből állítják elő. Ezért sem javasolt télen ezekkel a gumikkal korcsolyázni az utakon, hiszen az amúgy is kemény keverék a hidegben szó szerint kőkeménnyé dermed, és olyan mintha nem is lenne abroncs az autó alatt.

Ugyanakkor pont ezek a tulajdonságok teszik teljesen biztonságossá a közlekedést velük nyáron. A keményebb keverék, a V-alakú, vagy hosszanti barázdák kiválóan vezetik el a port, és az vizet az abroncs alól. A kínálatra sem lehet panasz. A kisebb és nagyobb gumigyárak is nagyon széles kínálattal várják a vásárlókat. Teljesen mindegy, hogy alacsony, közepes, vagy felsőkategóriás személyautónk vagy SUV-unk van, biztosan megtaláljuk a megfelelő modellt.

A nyári gumi tovább is bírhatná

A legtöbben már a tárolásnál nagyon komoly hibákat vétenek. Pedig már a helyes tárolással lassítható lenne a nyári abroncsok öregedése. Az abroncsokat mindig jelöljük meg menetirány, és pozíció szerint is. Mert így nem történhet meg az, hogy nem arra a kerékre tesszük fel a gumit, ahonnan levettük. Ez az egyenletes kopás miatt fontos, hiszen más-más erők hatnak az első, a hátsó, a jobb és a bal abroncsokra. Az gumikat semmiképp ne érje vegyszer, vagy a szerkezetét károsító anyag. Fontos, hogy felni nélkül a gumikat állva tároljuk, és forgassuk meg időnként, míg a felnisek fektetve vészelik át a legjobban a telet, de ilyenkor a nyomást bennük csökkentsük 1 bar-ra.

A másik nagyon gyakori hiba a guminyomás figyelmen kívül hagyása. Pedig a túl alacsony, és túl magas levegőnyomás is károsítja hosszú távon az abroncsokat. Ezért is állapít meg mindegyik gumigyár gyári értékeket, amelyeket ha betartunk, akkor biztosan mindent megtettünk a nyári guminkért. .

Ha figyelünk ezekre a tényezőkre, akkor akár egy szezonnal később kényszerülünk új garnitúra vásárlására.