Sportolási tippek porckopás kapcsán

A rendszeres testmozgás fontosságára lépten-nyomon felhívják figyelmünket a szakemberek. Amennyi előnye van azonban neki, legalább annyi hátránnyal is járhat a nem megfelelően megválasztott vagy kivitelezett mozgásforma. Fontos tudnia, hogy a leggyakoribb ízületi panasz, a porckopás visszavezethető akár a sportolásra is, éppen ezért ajánlott körültekintően edzeni, és betartani bizonyos szabályokat közben. Az izuletor.hu azoknak igyekszik most néhány hasznos tanáccsal segíteni, akik számára fontos a porckopás megjelenésének lassítása és az egészség megőrzése.

sport porckopás megelőzéséhez

Körültekintő mozgás már fiatal korban

Amíg az ember fiatal, addig gyakran nem látja saját határait, s ez így van a testmozgással kapcsolatban is. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy a fiatalként elszenvedett sportsérülések később komoly kopásos panaszokhoz vezethetnek. Ugyan tény, hogy az évek múlásával egyre nő a porckopás kialakulásának kockázata, de nem kizárt, hogy akár már harminc évesen is megjelenjenek a kínzó fájdalmak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy 35 év felett gyakorlatilag már mindenki érintett, s a helyzet csak romolhat, ha elhanyagoljuk a rendszeres testmozgást.

Ülő munka mellett különösen fontos a sport!

A porckopás folyamatának lassításában kiemelkedő szerep jut a testmozgásnak. De mi a helyzet akkor, ha a nap jelentős részében a négy fal között, íróasztal, számítógép előtt vagyunk kénytelenek ülni? Sokakat köt munkájuk, mindennapi tevékenységük az irodához, és legtöbben arról panaszkodnak, hogy az egy helyben ülés bizony megviseli szervezetüket. A rosszul megválasztott irodai szék, a nem megfelelő testtartás mind szerepet játszhatnak abban, hogy derék-, és hátfájással kelljen szembesülni. Arra is ajánlott figyelni, hogy legalább félóránként álljunk fel a székből, és kicsit mozgassuk át tagjainkat. Annak érdekében, hogy egészségünket és jó közérzetünket hosszú távon is képesek legyünk megőrizni, célszerű munka után az aktív testmozgást választani.

Ne felejtse el a bemelegítést és a nyújtást!

Sportolás alkalmával rendkívül fontos, hogy odafigyeljen a bemelegítésre. A szervezetnek a terhelésre történő felkészítése csökkenti a sportsérülések kockázatát, ez pedig a porckopás megjelenésének lassításában játszik fontos szerepet. Ha már rászánja az edzésre azt a napi 30-60 percet, akkor plusz tíz perc már nem sokat oszt vagy szoroz. Figyeljen különösen a boka, a térd, a csípő bemelegítésére, hiszen ezek fokozottan érintettek a sérülések és a későbbi porckopás megjelenését illetően is.

Milyen mozgást érdemes választani?

Ez az egyik leggyakrabban feltett kérdés az egészséges életmódot követők körében. Fontos, hogy hosszú távon is szórakoztató, élvezhető legyen az, de nem mindegy mennyire terheli a szervezetet, és alkalmas-e egyéni adottságainknak is. A túlterhelés elkerülésére mindenképpen ajánlott ügyelni, ilyen szempontból pedig az úszás a legjobb választás lehet bármely korosztály számára. Konditerem, futás, vagy aerobik kapcsán is megéri szakember véleményét kikérnie, aki ellátja a legfontosabb tanácsokkal. Nem mindegy ugyanis, miként történik a gyakorlatok kivitelezése, ügyel-e a mozgás koordinálására.

A testmozgás a legjobb választás az egészség megőrzésére, és a porckopás jelentette panaszok is enyhíthetőek a jól megválasztott mozgásformával. Ha szeretné lelassítani az ízületi panaszok megjelenését, enyhítené a fájdalmakat, akkor a sport erősítő, jótékony hatása remek döntés lehet. Figyeljen a fokozatosságra, és szervezete nem lesz hálátlan!