Népszerütlenné vált a Youtube

Miközben sokan azt feltételezik, hogy a világ legismertebb közösségi videómegosztó oldala fénykorát éli még mindig az emberek szemében, nagy tévedésben vannak azok, akik ezt elhiszik. Egy összetett közvélemény kutatás és egyéb internetes felmérések alapján, ahol több 100 különböző korosztályt képviselő embert kérdeztek meg, hogy mi a véleménye a Youtube-ról, meglepő állítások és vélemények hangzottak el. Többek között sokan azt mondták, hogy mióta integrálodott a Google céggel, azóta élvezhetetlenné vált és más böngészőkből sem érhető el akadásmentesen. Bitang erős konfigurációra van szüksége annak, aki jó minőségű felvételeket szeretne megtekinteni a közösségi videóhálón. Többek között a legrosszabban a Firefox, az Opera és az Internet Explorer alatt működik és merül fel benne a legtöbb hiba.

youtube

Sokan panaszkodtak a külföldi megkérdezettek közül a magyar emberekre, hogy annyi számukra blőd, érthetetlen, ócsároló és semmitmondó videó tartalmakat osztanak meg rajta az utóbbi 2-3 évben, főként politikai vonatkoztatású, általuk nevezett becsületsértő és gúnyos videókat, hogy emiatt inkább más, többek között a Dailymotion videómegosztó portálra vándoroltak át sokan közülük, hátrahagyva ezért régi fiókukat.

Tudni kell azt, hogy az elözőekben említett kevésbé népszerű videomegosztó oldal, viszont emiatt egyre nagyobb látogatottsággal kezd rendelkezni. A hazai és külföldi komolyzenei művészek közül is sokan elvándoroltak a szóban forgó közösségi videómegosztról, keresve maguknak más alternatívát zenei darabjaik és műveik bemutatására és azok népszerűsítésére. Sokan csatlakoztak hozzájuk a könnyűzenei iparágból is, ahol többek között a Jazz, Funky, Motown, Folk, Downtempo, Chill Out, Lounge, Country, Blues, Soul, Urban, R&B, Rap, Grunge, Techno, Underground, Trip Hop és egyéb partizenék készítői fordítottak hátat, igen szép számmal a közösségi videóhálónak, az egyre kevesebb nézettség és hallgatottság miatt.

Egyes megkérdezett zenészek elmondása szerint, ugyanakkor viszont pofátlanúl kezdenek el terjedni az új dance és más európai disco zenei irányzatok, új köntösbe öltöztetve, melyek közel sem nyújtanak szerintük akkora zenei élményt és profizmust, mint az elözőekben említett társaik. Egyes produerek szerint, pedig legjobban az afroamerikai kultusz kezd eltünni a látotérből. Mindemelett sokan úgy vélik, hogy a legnagyobb hibát a Youtube fejlesztői követték el azzal, mikor több száz országra kiterjesztették a promociós lehetőséget, ezzel mégnagyobb teret adva és biztosítva szolgáltatásaiknak és bevételeiknek, melyek a Google Adsense és Adwords programban találhatóak meg.

Ezzel valószínüleg arra célóztak, hogy néhány évvel ezelőtt a közösségi videómegosztón lévő és arra publikált felvételeket, csak a tengerentúlon és ott is csak néhány országban lehetett reklámozni pénzért és a youtube fő csatornáira mozgatni ez által. Viszont manapság bárki bármit megoszthat és szponzorálhat akár saját maga is, ha az elözőekben említett szolgáltatásokat veszi igénybe és megfelelő anyagi javakkal rendelkezik hozzá, hogy akár magát, vagy éppen másokat rivaldafénybe helyezhessen, nem törődve azzal, hogy a felvétel tartalma mennyire képez valójában, megfelelő a normának eleget tevő kulturális, vagy épen a közérdeket, vagy emberi javakat szolgáló, építő jellegű mondanivalókat. Sajnos kiderült, hogy manapság, ezeket a szolgáltatásokat igénybe véve, akár néhányezer forintos ráfordítással is olyan tartalmakat lehet megosztani a nagyközönség számára, melyek teljesen ellentmondanak minden normális, vagy elfogadható normával és etikettel. Úgy vélik nagyon elgondolkoztató mindez és tenni kellene tehát valamit az egyre jobban elszaporodó és semmitmondó videótartalmak visszaszorítása érdekében.

Néhány külföldi szervezet és zeneműkiadó pár hónapja tiltakozásuknak eleget téve, ezért olyan nagy és neves előadók zeneszámait és videóklipjeit kezdték letiltani és átcsoportosítani jó néhány európai ország részére a megtekinthetőséget illetően, melyek között Magyarországot sem kímélték meg a blokkolási célcsoportok tekintetében.