Így tároljuk, óvjuk a motorgumikat

A motorgumi nem két fillér, viszont ha vigyázunk rá, akkor 4-5 évig nem kell újat venni belőle. Megfelelő tárolással, guminyomás ellenőrzéssel a maximum élettartamot hozhatjuk ki belőle.
Egyre több olyan nap van, amikor kinéz az ember az ablakon és a lenn porosodó motorjára gondol. Aztán amikor egy-két nap erejéig 10-15 fok fölé kúszik a hőmérséklet higanyszála, néhányan már ki is merészkednek az utcákra. Egy hónap múlva pedig már rengetegen közlekednek majd két kerekűkkel.

motorgumi tárolása

Megfelelően tároltuk a gumikat?

Már a gumik megfelelő tárolásával is nagyon sokat tehetünk azért, hogy minél később keljen újra a pénztárcánkhoz nyúlni. A gumikat az élükre állítva tároljuk, és ne pakoljuk egymásra. Fontos, hogy aránylag hűvös, és száraz helyet találjunk az abroncsoknak. Olyat, ahol különféle vegyszerek, kenőanyagok nem kerülhetnek a közelükbe. Mert ezek olyan láthatatlan károsodást okozhatnak, amelyek emberi szem előtt rejtve maradnak.

Első út előtt: légnyomás, profilmélység ellenőrzése

Az ember mikor több hónapnyi várakozás után ismét előveszi a motorját, olyan, mint egy nagy gyerek. Ám ilyenkor se feledkezzünk meg a biztonságról. Ezért aprólékosan nézzük át az első és a hátsó abroncsot is. A szakemberek 1,6 mm-t adnak meg minimális profilmélységnek, de már 2 mm-nél javasolják a cserét. A beépített kopásmérő indikátorral könnyedén ellenőrizhetjük az abroncs profilmélységét. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor a motortire.hu azt javasolja, hogy keressünk fel egy motorgumi szereléssel foglalkozó szakembert.
Második lépésként a guminyomást megfelelő értékre kell beállítani. A túl alacsony légnyomás túlmelegedést, és felesleges igénybevételt okozhat, a magas pedig a jármű irányíthatóságát gyengíti. Ezért is adnak meg a gyártók mindig egy referenciaértéket. Ha ezt követjük, akkor biztosan maximális biztonságban leszünk, és a motorgumit is kíméljük. Személyautóknál ezt elég havonta elvégezni, de a motorguminál erre legalább hetente kerítsünk sort.

Nagy teljesítményű motoroknál gyorsan fogyhatnak a gumik

Aki valódi gépszörnyet tart otthon annak számolnia kell azzal, hogy a megvásárolt garnitúra nem fog annyi ideig kitartani, mint azt mondjuk egy autónál megszokhatta. Azok a motorok, amelyek a 200 km/h-át megerőltetés nélkül átlépik, elképesztő gyorsulásra képesek. Ez viszont magával hozza azt, hogy kivételes fékerő is jellemzi őket, és ez a kettősség szó szerint gyilkolja az abroncsot.
Ezért a motorgumi kopása legnagyobbrészt a vezetési stílustól, a motorkerékpár erejétől, és természetesen a motorgumi minőségétől függ.
A motor első kerekére kisebb, a hátsóra nagyobb erők hatnak, ennek köszönhetően különböző gumik kerülnek fel oda. A kétkomponensű gumik megjelenése óta pedig már a jobb tapadást és a gumikopás mérséklését is sikerült egy nevező alá hozni. Kanyarban a motor a lágy keveréknek köszönhetően jól tapad, a középső, keményebb révén meg nagyobb távnál sem fogy el a gumi alólunk.