A rossz lengéscsillapítóval kockázatos az autózás

Aki valaha próbált már használt autót venni, az pontos képet kapott a magyar autók állapotáról. Ki kell mondani, a magyar autótulajdonosok többsége nem vigyáz a négykerekűjére. Sokszor csak akkor költenek rá, amikor valami meghibásodik.

futómű beállítás

Magyarországon az autó karbantartása az emberek szemében sokadrangú kérdés. Az ország nagy része mindig talál jobb helyet a fizetésének, ezért a kötelező, és javasolt szervizek is sokszor kimaradnak. Emiatt viszont amikor beüt a ménkű, általában nagyon mélyen a zsebbe kell nyúlni.

A hatalmas javítási költségek megelőzhetőek lennének

Van az a közmondás, hogy amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon. Ez a megállapítás pontosan igaz arra a helyzetre, amikor az éppen esedékes szerviznél úgy döntünk, hogy azt kihagyjuk. Az autógyár, és a szakszerviz pontosan tudja, hogy milyen gyakran kell átnézni az autót ahhoz, hogy már a kis hibákat is észre lehessen venni. Mert ezek a felderítetlen problémák eszkalálódhatnak, és sokkal nagyobb fejtörést okozhatnak.

Sokszor megesik az emberrel ilyenkor, hogy pár évig megússza a szerviz költségeit, majd egyszer csak megáll alatta az autó, vagy eltörik egy nagyon fontos és drága alkatrész. Ilyenkor sokszor egy hónap alatt az előtte megspórolt javítási költség többszörösét kell letenni az asztalra.

Hibátlan futómű nélkül nincsen biztonságos közlekedés

A futómű az egyik legbonyolultabb és egyben legérzékenyebb szerkezet az autóban, amely alkatrészek tucatjainak a segítségével látja el a feladatát. Nem is akármilyet. A futómű biztosítja a gépjárművünk, és az úttest közötti folyamatos és akadálytalan kapcsolatot. Ezért a futómű fejlesztésénél mindig elsődlegességet élvez a közlekedésbiztonság. A metaautoszerviz.hu szakértői ezért is szorgalmazzák, hogy legalább minden gumicsere alkalmával vigyük el az autót futómű beállításra.

A futómű talán legfontosabb eleme a lengéscsillapító, amely a rugózás által keltett lengéseket, felütéseket tartja kordában. A feladata egyszerű. Az úton kell tartania az autónk kerekeit, hogy az végig tökéletesen irányítható maradjon.

A rossz lengéscsillapító nem tud megfelelni a feladatnak

Szerencsére egyértelmű jelek utalnak a lengéscsillapító sérülésére. Ilyenkor a gumiabroncs a szokásosnál sokkal jobban kopik, a féktávolság érezhetően megnő, rossz az autó úttartása. Azonban a legnagyobb baj szabad szemmel nem látható. A megrongálódott lengéscsillapító miatt a futómű többi alkatrészének sokkal több energiát kell elnyelnie, és ez nagyon hamar sorozatos meghibásodásokhoz vezethet.

Amikor a fenti tüneteket tapasztaljuk, akkor ne késlekedjünk, ne halogassuk az autószervizt, mert nagyon sokba kerülhet. A legfontosabb azonban a megelőzés, ezért évente legalább kétszer nézessük át a futóművet szakemberrel. Így megelőzhetőek az igazán komoly meghibásodások. Amennyiben hibát találnak, boldogok lehetünk, mert az garantáltan sokkal többe került volna nekünk valamikor a jövőben.